dijous, 19 de juny del 2014

Projecte Interdisciplinari. Els contes.

Els nens i nenes de P4 hem treballat el conte “La Gallina Serafina “ dins el projecte interdisciplinari dels contes populars a parvulari. Aquí teniu el resultat… Uns lapbooks fantàstics!!!

Rosa Mª i Gemma.





L’alumnat de Cicle mitjà ha participat en el projecte interdisciplinari que, cada curs, organitza el professorat d’infantil i primària i que, enguany, ha tractat sobre els contes.

El nostre cicle s’ha centrat en els contes d’arreu del món i n’ha escollit sis pertanyents a sis països culturalment molt diferents.

Hem dividit cada classe en sis grups i, diàriament i de manera rotativa, durant els sis dies de durada del projecte, cadascun dels grups s’ha encarregat d’una tasca diferent.

Un grup ha fet recerca a l’ordinador de la situació del país en un mapa, la seva capital, la seva bandera i d’algunes dades identificatives. Un altre, ha estat l’encarregat de fer el resum d’una llegenda, d’alguns costums i tradicions, dels menjars típics i d’alguns llocs d’interès del país. Un tercer grup ha resumit d’uns textos donats el vocabulari específic que apareixia a cada conte i ha buscat al diccionari el significat d’algunes paraules. També hi ha hagut un grup encarregat de dramatitzar el conte davant la resta de la classe utilitzant unes màscares que han preparat els companys i companyes d’un altre grup. Finalment, el sisè dels grups ha estat el responsable de fer un mural amb un títol ben vistós per a enganxar-hi tota la feina feta.

Aquí en teniu els resultats.

Tutor i tutores de Cicle Mitjà




El cicle superior ha destinat aquests últims dies de curs a la realització d’un projecte interdisciplinari basat en un treball cooperatiu consistent en preparar un conte per ser representat (15 min. aproximadament), l’argument del qual havia de fer referència al valor treballat al llarg del curs: “Amb tu sona millor” (cooperació per aconseguir el bé de tots els membres del grup, respecte, ajuda mútua, solidaritat, sentiment de pertinença al grup …). 

Els grups de treball s’han format amb alumnes de les quatre classes de cicle superior. A grans trets, han seguit aquest guió de treball: pensar i redactar l’argument del conte, descriure els diferents personatges, distribuir les escenes, preparar el decorat i el vestuari, assajar les representacions i, finalment, representar les obres davant la resta de companys i companyes. 

A mesura que s’anaven fent les representacions, cada alumne/a en feia una valoració tenint en compte els següents aspectes: l’adequació de l’argument a la temàtica del valor, la durada, la participació de tots els membres del grup, l’expressivitat en la dramatització, el decorat i el vestuari. 

La valoració que en fem el professorat i l’alumnat és molt positiva donat que tothom s’hi ha implicat . L’alumnat ha gaudit preparant les obres i els resultats han estat molt satisfactoris. Enhorabona!

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada