dimarts, 6 de febrer de 2018

III Simposi Educació Escolàpia


S’ha celebrat a Cullera el III Simposi d’Educació Escolàpia, SEE’18, els dies 1, 2 i 3 de febrer, amb el lema “Som Escola, som futur”. En aquest Simposi hi ha assistit uns 250 participants, en representació de professors i membres d’Equips directius de la Fundació Escolàpies, Fundación Escolapias Montal, Fundación Educativa Escolapias i de les escoles de Polònia i del Senegal.

El Simposi s’ha centrat en tres ponències claus: som escola humanitzadora, som escola innovadora i som escola evangelitzadora. La primera, una escola humanitzadora, César García Rincón, ha parlat de com humanitzar l’escola començant pel llenguatge, els continguts, la gestió, les relacions i acabant per humanitzar l’entorn. Dins de les claus per a una escola innovadora, Irene Arrimadas ha exposat com la neurociència, la sociologia i la pedagogia ens poden ajudar a dissenyar metodologies centrades en l’alumne, introduint canvis en el currículum, en els rols, en l’organització i en els espais. Josep Otón ens ha donat les claus per a una escola evangelitzadora. Aquestes claus són: proposar, acollir, escoltar, animar i educar.

A les tardes s’han organitzat un seguit de tallers que tractaven diversos temes com per exemple: Família-Escola, Mediació, ABP, Escola inclusiva, aprendre a pensar, acompanyament, interioritat, etc.La Superiora General, Divina García, en un chester amb l’escolapi Àngel Ayala, han dialogat sobre els reptes educatius dels nostres temps, comparant-los amb els que van trobar-se els nostres fundadors Sant Josep de Calassanç i Santa Paula Montal, i donant pautes per a l’educació del segle XXI. Aquestes es poden resumir en: creu en els teus alumnes, acompanya’ls i educa’ls amb paraules positives.

El SEE’18 ha estat una excel·lent oportunitat per pensar, debatre i aprendre sobre l’educació a les nostres Escoles. Podeu trobar tota la informació del Simposi a la pàgina web: SEE18.org i a les xarxes socials amb l’etiqueta #SEE18. 


Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada