dimecres, 19 de juny de 2013

Primària. Projecte Interdisciplinari: "El joc".

  Primària. Projecte interdisciplinari: El Joc    

PROJECTE INTERDISCIPLINARI “EL JOC”

 

Des de fa uns quants cursos, tot l’alumnat d’Educació Infantil i Primària participa en la realització d’un projecte interdisciplinari durant els últims dies del curs.

 

Enguany, el tema acordat per donar-li un tractament transversal des de diferents àrees ha esta el joc. El joc és un bé cultural, un element recreatiu i lúdic amb grans valors educatius que fomenta l’aprenentatge, la relació, la participació i la cohesió entre els nostres nens i nenes.

 

En el marc d’aquest tema escollit, el professorat de cada cicle ha programat les activitats adients a l’edat de l’alumnat.

     

PARVULARI

 

Dins el projecte interdisciplinari que s’ha dut a terme aquest any a l’escola, el cicle d’educació infantil hem treballat els jocs tradicionals.

 

Així, els nens i nenes de P-3,P-4 i P-5 han après, tot jugant, jocs com :“A marro”, “Volen,volen”, “Un, dos , tres botifarra de pagès” o “La xarranca”… i les cançons relacionades amb aquests jocs.

         

CICLE INICIAL

 

Els alumnes del cicle inicial hem reflexionat sobre la necessitat del joc, potenciant l’esforç i la participació desenvolupant la lògica i l’agilitat mental. També hem investigat el procés evolutiu d’alguns jocs tradicionals.

Les activitats realitzades per assolir els objectius proposats han estat:

Els alumnes de 1r hem gaudit jugant amb dòmino i memory treballant els dígrafs ny, ll i ss. També hem jugat amb un memory dels oficis i eines.

Els alumnes de 2n hem fet lectures i problemes sobre jocs tradicionals i actuals. Hem jugat al memory, trivial, tangram i posar la cua a l’ase.

   

 

CICLE MITJÀ

 

L’alumnat de cicle mitjà hem fet jocs matemàtics d’aritmètica, de geometria i de perspicàcia, i jocs lingüístics com són els jeroglífics, les sopes de lletres, les endevinalles...

 

Hem passat bones estones a l’aula jugant amb els jocs de taula de l’oca, el parxís, el dòmino, el tres en ratlla, la mona i a enfonsar vaixells.

 

Ens hem divertit moltíssim jugant a jocs de cucanya al pati de l’escola: arrencar cebes, estirar la corda, el mocador, el joc de les cadires, trencar la pinyata, curses de sacs, curses amb culleres plenes, menjar galetes penjades d’un cordill, donar xocolata desfeta al/la company/a amb els ulls tapats i rebentant globus lligats del turmell.

 

Hem descobert la nostra habilitat manual construint un bolig i un sabater amb papiroflèxia.

 

El fet de canviar les dinàmiques a l’aula ha resultat ser una experiència molt positiva.

   

CICLE SUPERIOR

 

L’alumnat de cicle superior ha treballat de forma cooperativa en grups de 6 o 7 alumnes formats per nens i nenes de les quatre classes del cicle. Cada grup de treball ha elegit un/a alumne/a que s’ha encarregat de coordinar la tasca.

 

La tasca ha consistit en l’elaboració de textos instructius, murals ... referents a jocs d’ahir (a partir d’informació facilitada per familiars); jocs als quals hi juguen actualment; i jocs dels diferents continents fent recerca a internet.

 

Aquesta preparació ha servit per posar en pràctica aquests jocs en el pati, procurant que l’activitat sigui respectuosa amb tot l’alumnat, el material i les instal·lacions.

 

Aprofitant que ens trobem a la ciutat de Figueres, hem visitat el Museu del Joguet, la direcció del qual ens ha obert molt amablement les portes. Allà hem participat en una petita gimcana recollint informació sobre les joguines del passat.

 

Tanmateix, hem dedicat també unes sessions a resoldre jocs corresponents a les àrees de Matemàtiques i Llengua anglesa.

 

Amb aquest projecte, hem aprofitat per conèixer-nos millor l’alumnat de cinquè i sisè de primària.

 

Creiem que ha estat molt divertit, entretingut i interessant!

   

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada