Benvolgudes famílies,
En la nostra metodologia de treball tenim present la teoria de les intel·ligències
múltiples proposada per Howard Gardner. Tot sovint en sentim a parlar a les reunions i
xerrades que fem a l’escola, però sabem ben bé de què es tracta?
Segons aquest model tots els éssers humans estem capacitats per a l'ampli
desenvolupament de la nostra intel·ligència, recolzats en les nostres capacitats i la nostra
motivació. En el següent enllaç s’explica la teoria de les intel·ligències múltiples i quines
són. Aquest vídeo ha estat elaborat per l’alumna de 4t d’ESO Cèlia Güibas.
A l’escola, volem aconseguir activar totes les intel·ligències tenint en compte que
cada intel·ligència, capacitat o competència necessita la presentació dels seus continguts
curriculars de formes diverses. Amb aquesta finalitat utilitzem estratègies i recursos
innovadors i variats, fem una aplicació real dels coneixements i realitzem un seguit
d’activitats pràctiques autònomes i compartides. Algunes de les activitats on es veuen
reflectides les intel·ligències múltiples són:
- Plurilingüisme: català, castellà, anglès i francès.
- English Project: Physical education, Play and discover, Science projects, estades a Anglaterra...
- Experimentacions dins i fora de l’aula, al laboratori i a l’hort.
- EntusiasMAT i Ludilletres.
- Aprenentatge cooperatiu.
- Projectes.
- Rutines diàries, bits i rètols de matemàtiques i llengua.
- Estratègies i jocs intel·lectuals.
- Chess (escacs).
- TIC: informàtica, programació i robòtica.
- TAD: taller d’aprenentatges digitals.
- Taller d’oratòria.
- Pregària del matí, activitats d’interioritat i acompanyament.
- Educació en valors.
- Tutoria grupal i individual.
- Activitats manipulatives, didàctiques, sanefes i manualitats.
- Jocs lliures i dirigits; activitat física i esports.
- Taller de lectura: comprensió lectora, padrins, biblioteca...
- Dibuix lliure, dirigit i amb model.
- Sortides didàctiques i colònies.
- Música, audicions musicals, pintors i les seves obres.
Cordialment,
Figueres, 8 de novembre de 2017
L’Escola
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada